pondělí 23. května 2011

František Listopad - hymny zkratky

Paměť si tě zabydlí

Čtyři napínáčky
rozvrh hodin
na celý život

(pomáhám šéfovi plánovat
ve vší skromnosti)

Rozvrh hodin
až ho najdete (kdo?)
česky psaný kdesi v Portugalsku
dozvíte se více

(prosinec 2008)

Domácí písnička


Zemřeme daleko
já blízko moře
babička mešká se
pije si kafíčko
v kavárně v Zbraslavi

Plete si časy
kuchyňské recepty
jazyky rasy
už neví kdo je
s kým žila život
v osmóze lásky
s špetkami strachu
ve zrádné Vídni
za mořem Trnava
v Chotkových sadech
její syn zpívá
vrátil se z vojny
léčí ho vyléčí
prý Poděbrady

Zemřeme daleko
proč ne tady

(srpen 2009)
================
Kdo četl můj portugalský blog, ví, jak moc mám ráda Františka Listopada. Když jsem se vrátila do Čech, zrovna vydal poslední sbírku, Rosa Definitiva. A netrvalo moc dlouho a vydal ještě poslednější, tyhle Hymny Zkratky. Já vím, že už je mu spousta let, ale vůbec by mi nevadilo, kdyby vydával tu poslední každý rok. Na dnes jednoznačně nejvhodnější kniha, kavárna, vzpomínkové zápisky o Portugalsku a ještě od včera prohloubený pocit osamělce v cizí zemi - nemohla to být jiná.

0 komentářů:

Okomentovat